Skolevalg og markedsføring

I en ny undersøgelse fra Analyse Danmark har man undersøgt, hvor lang tid danske forældre bruger på at vælge henholdsvis bolig, bil, husdyr, sommerferie, sofa samt skole til deres barn.

Resultatet viser, at vi i gennemsnit kun bruger knap fem timer på at vælge skole, og dermed kommer den kategori ind på en meget beskeden 5. plads ud af 6 – næsten overhalet af overvejelserne om den næste sofa!

På Ugelbølle Friskole er vi naturligvis glade for, at mange familier allerede har valgt os, og det gør heller ikke noget, hvis det var en selvfølge, som I ikke behøvede at bruge lang tid på! Samtidig vil vi gerne gøre opmærksom på vores eksistens i en lidt bredere kreds, da det i et fremtidsperspektiv er vigtigt, at vi har rødder i et bredt område. Det er derfor vores ambition, at vi vil prøve, om vi kan få forældre i naboområderne til at bruge lidt længere tid på deres skoleovervejelser. Det er vel ikke urealistisk, at vi kan passere tidsforbruget for valg af det næste kæledyr!

I den forbindelse har vi haft fokus på vores markedsføring. Vi har lige holdt Åbent Hus, og vi har også netop færdiggjort vores nye brochure, som nu skal ud at gøre nytte i lokalområdet, og det er her, I kommer ind i billedet! Hvis der er nogen af jer, som arbejder eller færdes på steder, hvor I tænker, at der med fordel kunne ligge nogle flotte brochurer fra Ugelbølle Friskole, må I meget gerne skrive til mig eller henvende jer til skolens kontor. Så vil vi sørge for, at I får en stak med jer hjem.

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Michael Kjær